Co mówi o nas raport Sotrender’a?

Ciekawym, w odniesieniu do olsztyńskiego Stomilu może być raport Sotrender’a: Fanpage Trends Raport na styczeń 2016. Co najważniejszy dokument podsumowujący marketing i obsługę klienta na Facebook’u ma wspólnego z naszą lokalną marką?

Kilka słów ogólnych o Sotrender’ze

Jest to polska firma, która specjalizuje się w prowadzeniu badań i analiz działalności mediów społecznościowych. Co miesiąc publikują różnego rodzaju raporty. Zaciekawił mnie dokument dotyczący działalności mediów społecznościowych w styczniu. Okazuje się, że początek roku przyniósł mniej postów, jednak były one bardziej angażujące. To dobry znak – fani wykazują więcej interakcji.

Z raportu wynika, że strony tworzące kategorię Sport są ogromną siłą społecznościową i pod względem liczby fanów na Fanpage’ach, wyprzedza je tylko kategoria Muzyka. Natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę największe zaangażowanie, to Sport nie ma sobie równych! Nic dziwnego, tyle emocji, wzruszeń, szczęścia, obelg i hejtów nie ma nawet w polityce 😛 Ale to jest w sporcie właśnie najpiękniejsze – umiejętność wywoływania niezapomnianych emocji.

Fanpage klubów piłkarskich

Przyznam szczerze, że sympatycznie mi się zrobiło, gdy zobaczyłam w rankingu Sotrender’a, w zestawieniu stron klubów piłkarskich, nazwę stomil.olsztyn.pl. A wiecie dlaczego? Bo to nie jest oficjalny profil Klubu 😀 To profil serwisu istniejącego dłużej niż oficjalna strona Stomilu i zawierający zdecydowanie większą ilość informacji. Chcesz się dowiedzieć czegoś o Stomilu? Najlepiej zrobisz wchodząc na stronę stomil.olsztyn.pl. 😀

W tymże raporcie dotyczącym działań na Facebook’u znalazł się ranking największych stron z kategorii Kluby Piłkarskie. Nie zaskoczę Was raczej jak napiszę, że prym wiedzie Legia, a zaraz za nią Lech. Potem jest długo nic, a następnie kolejne kluby. Można tu znaleźć Fanpage klubów pierwszoligowych, a nawet tych z trzeciej (Polonia Warszawa) i czwartej ligi (Widzew Łódź). Wszystkie jednak mają „Ekstraklasową” historię. Niestety darmo szukać w nim Stomilu, ale odnoszę się tu do rankingu pod względem wielkości strony, czyli liczby fanów na Facebook’u. Dokładny ranking znajdziecie w grafice nieco niżej.

Dość podobnie jest z najbardziej angażującymi Fanpage’ami. Na czele Legia, Lech i Wisła Kraków – mają najwięcej zaangażowanych fanów. Wynika to z faktu, że mają po prostu największą społeczność na Facebook’u. Tu również nie znajdziemy Stomilu. Na uwagę jednak zasługuje GKS Tychy – u II-ligowca ze Śląska procent zaangażowanych fanów wynosi aż 28% , gdzie średnia dla klubów piłkarskich to ok. 7%. Szacun. Zerknijcie na poniższe grafiki, w których jest dokładna kolejność.

Stomil na czele! 

Jest w raporcie jeszcze jeden ranking, który dotyczy najbardziej interaktywnych stron. Bierze się pod uwagę m.in. Interactivity Index, czyli wskaźnik, który przelicza całą aktywność na Fanpage’u. Sotrender liczy to w ten sposób, że za polubienie strony przydziela 1 pkt., za komentarz – 4, za status multimedialny, typu zdjęcie, link do YouTube – daje 12, a za udostępnienie daje 16. Na tej podstawie w rankingu Legia, Lech i Lechia są na czele tabeli.

Ale liczy się tu także tzw. Relative Interactivity Index, czyli ile aktywności przypada na 1000 fanów. Jest to najbardziej porównywalny wskaźnik, gdyż pokazuje jakość fana. I kto w tym rankingu jest najlepszy? stomil.olsztyn.pl! To fani olsztyńskiego zespołu są najbardziej zaangażowani i nawiązują relatywnie największe interakcje. Wskaźnik aktywności na Fanpage’u stomil.olsztyn.pl wyniósł 35 933, gdzie średnia dla tej kategorii, to 48 007. Natomiast biorąc pod uwagę relative interactivity index, to olsztyński portal nie ma sobie równych! Wskaźnik wyniósł 3528 fanów, gdzie średnia dla klubów wynosiła…518.

sportowaja_najbardziej angazujace strony-sotrender
źródło: http://www.sotrender.pl/trends/facebook

Jak widać, warto budować społeczności i angażować fanów w mediach społecznościowych. Dzięki temu zdobywamy lojalność wobec marki i budujemy bazę najlepszych klientów. Gratulacje dla prowadzących serwis stomil.olsztyn.pl, bo to ich ciężka praca, która zasługuje na uznanie. Ale to również Wy – wszyscy fani Stomilu, manifestujący swoją sympatię do tego Klubu na powyższej stronie powinniście otrzymać wielkie brawa za to zaangażowanie.

Related posts

2 thoughts on “Co mówi o nas raport Sotrender’a?

  1. majkel_oks

    brawo stomil

    1. To prawda. O ile stomil.olsztyn.pl nie posiada aż tylu fanów, co np. Legia, to jednak są oni bardziej zaangażowani w udostępnienie, komwntowanie i lajkowanie na Fanpage’u. Brawo.

Leave a Comment

*